fredag, april 02, 2010

GLAD PÅSK!!

Inte för att jag är sådär jättemycket för att fira kristliga högtider, men påsk gillar jag lite. Fast för mig är det mer att fira att våren äntligen är på väg!! Helst vill jag även vara ute, om det är finväder, men just nu har vi ju en sjuk unge så vi får väl se hur det blir med utevistelsen denna helg. Lite firande skall det väl bli ändå. Idag kommer farfar, mormor och morfar hit. I helgen skall vi försöka komma iväg till farmor (om Thomas lyckas få ut astmamedicin tills dess, igår hade receptet inte kommit), en dag ska vi till Bobbo & Jenny och åtminstone jag ska försöka komma iväg och se Axel i Gäddvik. Är Alex sjuk så får han nog stanna hemma med pappsen, och dit kan ju Thomas inte heller åka utan sin medicin. :/

NU ska jag gå ut i köket och göra en Jansson tills imorrn, här blir det minipåskmiddag typ: Jansson, pepparlax, ägg, gräddfilssås, hemost och tunnbröd. Få se vad lille sjuklingen vill ha för något.... Ostkakan till efterrätt kanske kan falla honom på läppen iallafall? Frågan är väl i och för sig vad JAG vill ha också - just nu känns det som om det skall bli gott, men imorrn vet man ju aldrig. Det är uppladdat med massor av frukt och grönsaker utifallatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar