onsdag, mars 31, 2010

Om mat. Och mig.

Enbart tanken på kött får mig att rynka på näsan, ryser av känslan av att bita i kött. Och av lukten av korv, skinka, kött - typ allt! Tillagad köttfärs är det enda som funkar hjälpligt, ibland. Uppvärmd mat, typ matlåda får det att vända sig i magen på mig allt oftare. Likaså lukten och synen av matrester i kylen, kväljer om jag försöker slänga nåt sånt och känner lukten. Äter jag får jag halsbränna och äter jag mer än en miniportion kommer allt upp igen. Äter jag inte blir jag yr, illamående och helt klen. Plus att jag får halsbränna (då med). Pest eller kolera liksom.

Kan på rak arm inte komma på något som jag vill äta i matväg. Det enda jag vill ha är typ: blåbärssoppa, äpplen, bananer, persikohalvor på burk, fil, bröd, majs, morötter, tomater, bär, vatten och mjölk. Schysst diet för en gravid.... Käkar både järntabletter och multivitaminer iallafall och försöker förtvivlat hitta någon form av protein som jag kan se utan att vilja kräkas. Ägg funkar inte heller längre....

2 kommentarer:

  1. Lina på linjen: Jag hade samma diet för fyra år sedan. Sen kom det ut en tjej... :-0

    SvaraRadera
  2. Blir lite tjatigt att försöka komma på någon mat liksom, blir mest pappan som äter av den för Skrutten är rätt liten i maten han med.

    Hon som gjorde ultraljudet trodde ganska säkert att det var en kille, så de har kanske sån inverkan på en de med... :D

    SvaraRadera