lördag, januari 09, 2010

Uuuuh

Inatt vaknade jag klockan fyra minsann. Varför vid denna okristliga tid kanske ni undrar, men det har jag tyvärr inget bra svar på. Jag står precis lika undrande själv till varför ända in i Hälsingland jag ligger vaken och stirrar timme på timme varje natt.... -__- Oerhört drygt är det iallafall och jag är sjukt trött när det sen väl är morgon, för då har jag ju självklart preciiiis somnat om lagom till det är dags att kliva upp. Nu har jag ju i och för sig en av världens bästa makar som tagit typ alla mornar nästan på jullovet. Han tycker synd om mig som inte sover om nätterna, jag skäms för att jag inte orkar kliva upp nåt men är ju självklart tacksam mot honom. Vad skulle jag göra utan denne man som gör allt för mig?? Jag försöker återgälda det så gott jag kan, men det känns som om jag ligger minus ändå. :) Love you!! <3

Nåväl, idag masade jag mig upp med Skruttet iallafall. Och naturligtvis så skulle han ju inte slappa och mysa i soffan med film som han brukar med pappa.... Nej då, vi skulle minsann bygga tågbana! Suck, sa mamma. Nu sitter vi då och tittar på Bamse, jag mutade med frukost på bricka. Det brukar alltid gå hem! ^^ Jag känner mig faktiskt skapligt pigg med efter en kopp te och en liten äggmacka. Funderar på att koka kaffe snart med, men det var så gött att sitta här i värmen så jag gruvar mig en stund till tror jag.

Idag ska vi till Runemo på julgransplundring på Runemo byagård! Blir nog skoj med många kids för Skrutt att leka med och många parents för oss att prata bort lite tid med. Och så skulle visst tomten kika förbi där med har jag hört ryktas. ;) Ikväll är vi bjudna på middag hos Sussie & Tobbe. De kände sig väl tvungna att umgås med oss när det stod i Ljusnan... ^^ Haha, skämt åsido men vi har inte ens varit dit på hela jullovet. Inte ens för att fira Theo som faktiskt fyllt hela fyra år i mellandagarna. Ungar + vi har varit sjuka om varandra så det blev inte av föränn nu. Men nu så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar