tisdag, januari 05, 2010

-22 grader...

och det biter rätt bra i kinderna när man går ut vill jag lova. Tur att man kan stanna inne och städa istället då, haft en rejäl storstädning idag med tillhörande tomtebortplockning. Skönt!! Lite fina ljus och adventsstjärnorna får dock vara kvar en vecka till. Det blir så himla mörkt och trist utan dem....

Synd för vår lilla Skrutt att det var så kallt idag, han kunde inte vara ute och åka kälke nåt alls utan fick hålla sig inne hela dagen. Men han och morfar hade limmat ihop en stol och så hade de visst spelat memory så det fanns väl att roa sig med ändå. Trött var han då när vi hämtade honom så han slocknade i bilen. Så är det alltid när han har varit där, fattar inte vad de där gamlingarna gör med honom. ^^ Nu ligger han nyduschad och nöjd med livet i sin säng iallafall, småpratar med Ior eller Findus eller vem det är lite och har det allmänt bra. Skönt med barn som har det tryggt och bra, finns på tok för många som inte har det. Jag brukar tänka på det ibland när jag ser min egen lilla Skrutt som mätt, varm och ren sitter i sin sköna flanellpyamas och leker med sina fina leksaker - han vet (lyckligtvis) inte hur bra han har det. Eller rättare sagt, hur illa vissa andra barn har det. Och då gör det ont i mig.... av sorg för de barn som ingen älskar, och av glädje för att just det här barnet fick komma till oss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar