måndag, januari 04, 2010

Barnfri kväll!!

Skrutten har pratat om att sova hos mormor & morfar nu större delen av jullovet. Så idag blev det då äntligen av! Han packade ivrigt sin nya resväska (kalsonger, pyamas, Ior, Findus, hajen, kläder och tandborste) samt en liten plasthink med lock full av leksaker (rorri-bilar, memory, mamma mu-filmen, ugglan och plasthajen) imorse sen gick han bara och väntade på att mormor skulle hämta honom. Kunde inte ens äta nån lunch.... ^^ Helt lycklig var han när han fick hoppa in i bilen med alla sina saker. Härligt att kunna uppfylla nån önskning för honom ibland, för nån stor studsmatta fick han ju inte i juklapp. ;)

Mamma och pappa utnyttjade den hipp som happ barnfria dagen till att flänga runt och fixa en massa saker: ny dammsugare, hämta mina glasögon, apoteket, leta åkmadrass, äta korv på stan osv.... Sen for vi hem och bara slappade en stund. Jag sov till och med ett tag i soffan - snacka om lyx! När det väl, sent omsider, blev dags för middag bestämde vi oss för att skippa den tänkta köttfärssoppan och istället åka till strandrestaurangen och äta! Mums! Men fy vad jag gruvar mig för om jag ska väga mig på torsdag på MVC..... :( Borde vara förbjudet med sånt såhär strax efter alla helger tycker jag.

1 kommentar: