fredag, januari 15, 2010

Blääää

Det finns ett ljud i världen som jag nog avskyr mer än alla andra. Det är ljudet av kräkande barn... Precis det ljudet hörde vi i barnvakten ett par timmar efter att Skruttet somnat igårkväll. Sen ett jättegrin och när vi rusade in satt han i sängen som var totalt nedspydd >__< Åh, shit vad äckligt! Jag kunde inte ens vara där inne utan att kvälja å det grövsta, fick till och med rusa och hosta väldigt i toaletten.... :( Stackars pappan fick ta hand om både unge, sängbyte och tvätt samt stanna hemma från jobbet. Jag hade INTE klarat av att ta hand om eventuella repriser av detta! Men som tur var så har det inte hänt nåt mer..... Kan det bara ha berott på de två portionerna glass som han stoppade i sig efter kvällsmaten tro? Eller den mycket märkliga grönmögeloströran (?) de visst hade fått till lunchen på förskolan? Det hade förmodligen fått mig att kräkas med....

Jaja, vi avvaktar väl och ser vad som händer och sker under resten av dagen. Men vi slipper ju fundera på vad vi ska hitta på i helgen då iallafall, det är ju bra. Knappast nån som vill umgås med oss. Sussie ringde redan vid halvåtta imorse och upplyste om att dit fick vi då INTE komma! ^^ Jag måste då iallafall till Runemo och väga sköldpaddan, se hur mkt mer han gått ner. Börjar bli dags att väcka upp honom snart också. Har längtat efter honom faktiskt, det blir så tomt och tyst här hemma liksom. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar