tisdag, november 03, 2009

Att bliva fru:

Dagen började med att klockan ringde halvåtta, men då var vi redan uppe. :o) Jag hade knappt sovit nåt på hela natten, så jag var VÄLDIGT glad att jag hade flaskan med Red eye-grejset från Kattis! Vi åt lite frukost och jag packade klart min bag innan Sussie kom och hämtade upp mig. På plats där fick jag smink pålagt, håret lockat & sprayat, korsetten knuten och ett lånat T till mitt sabo-armband. Även en kopp kaffe och erbjudande om en hutt för att lugna nerverna som började göra sig påminda rejält då... När klockan började närma sig kvart i elva fick jag skjuts ner till stadshuset där jag mötte mina föräldrar, Bobbo, Enas, Kajsa, Niclas, Svärfar, Siv, Alex och så självklart min blivande make! Vi blev varmt emottagna av Ingrid Hammarberg som skulle viga oss, hon ledde oss in i det vackra Hälsingerummet och pratade en stund innan själva vigseln började. Den är ju över på ett litet kick, även fast hon "spädde på" det hela med ett par dikter. Allt gick vägen - bägge sa ja, ingen svimmade, ingen av åskådarna protesterade osv...

Efter stadshuset var det fika hos oss med en något skamfilad, men god, pumpatårta och kaffe. Vi knallade sedan ut för att hinna fota i dagsljus. Det skedde nedanför Scandic vid den fina lilla björkdungen vid Varpen. Kallt var det, men lyckan vämde oss väl för vi blev inte blåa på korten iaf. ^^ Skrutten var också med på kort men började bli hungrig och gnällig så vi gick på Strandrestaurangen direkt efter vi checkat in på Scandic. Där bjöd våra snälla fotografer Kajsa och Niclas på lunch, detta uppskattades vill jag lova (mest av Alex tror jag..) för det här med lunch hade vi inte haft en tanke på!

Klockan fem började festen, och då hade vi hunnit få ordning på alla marschaller, pumpalyktor, ljus, drickbara grejer och kolijox. Maten och brudparet var på plats och gästerna började strömma in. Många kramar blev det, så vi fick nog chansen att smitta ner typ alla vi känner tror jag... ;o) Bra va?? Sen flöt kvällen liksom bara på med middag, kaffe, glass och fiskdamm åt barnen, möhippesnack, fotografering, musik, mingel, mera kramar, barndisco på scenen, chokladmuffins osv osv. Inga tal, ingen bordsplacering, inga program, ingen presentöppning inför alla, inga lekar, inget formellt alls utan bara middag med alla vi tycker om och trevligt umgänge. Vi var precis nöjda med hur kvällen blev, hoppas att alla som var där också är det. För det var sådär enkelt och utan krusiduller vi ville ha det! Hellre kunna ha med alla nära och kära.

TACK alla som ville fira vår dag med oss!!

Kärlek
som är att vakna tillsammans
och möta den blåögda morgonen
att utbyta leenden som värmer
och värna om den nya dagens framtid
att på resan genom dagen
vila tillsammans på klockslagens små väntstationer
och intaga gemensamma måltider
upplysta av lingonsyltens röda glädje

1 kommentar:

  1. Jaa d va så mysigt så! Tack själva! =)
    Ja bara jobbar å sliter nu tycker ja.. har varit i full gång sen 7 i morse till nu.. halv nio... men nu är lägenheten ganska iordning och jobbet fortsätter väl imrogon med massa att göra på jobbet =)
    kram på er!

    SvaraRadera