söndag, oktober 18, 2009

Söndagmorgon

Lugnet ligger över Bollnäs, likväl som frosten... Skrutten och jag sitter i vardagsrummet och har haft vår vanliga helgmysfrukost med film. Cars & Rorri bjöds det idag. Till det Skruttas nya favorit: varm choklad! :) Pappan ligger och sover än och lär nog så göra ett bra tag framöver... Han var på sin svensexa igår och den räckte fram till morgonsidan. ^^ Vi får väl se om han är uppe till farmor kommer hit och klipper Alex vid elvatiden. Sitter och väntar på att han ska fika klart nu så vi hinner klä oss och få lite ordning här innan dess.

Skrutten och jag följde med mormor hem igåreftermiddag. Vi var ute och lekte, gick en rejäl promenad i skogen osv. Jättemysigt! Alex älskar att vara hos mormor & morfar och ville stanna kvar över natten. Tyvärr hade vi ju inga grejor med, och friseringstiden vill vi ju inte missa! Han är så långhårig nu så det är rent bedrövligt. -_- Vi ska nog åka till Runemo idag igen sen, det är slakt idag så jag tänkte jag skulle hjälpa mina kära gamla föräldrar att ta reda på älgköttet. Så kanske man får nån liten bit med sig hem med. :)

Nu ska jag gå och titta om sköldpaddan är vaken, han ska ju ha mat han med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar