torsdag, september 17, 2009

Men va fan

Konversation hemma hos familjen Norman/Hedlund igårkväll:
T: -Du kan ta fisken som är kvar imorrn, så kan jag ta med mig korv eller nåt till jobbet.
A: - Bra, för jag är inte ett dugg sugen på korv.

Fine.... Således tänkte jag glatt för mig själv på den goda fisken jag skulle äta på lunchen när det började kurra i magen framåt halvtolv. Kattis var här och gick ut på stan, frågade om jag skulle ha mat för hon skulle gå och handla nåt. Nej, sa jag, jag HAR matlåda. Jättegod fisk med blomkålsris! Så kom hon så tillbaka, med en påse som doftade gott av mat och jag öppnade ivrigt kylskåpet - ingen matlåda.... Började ana oråd, men letade ändå noga igenom hela kylen. Ett par gånger till och med, men inte minsta lilla fena fanns det av fisken. Tittade i Thomas jobbväska i hallen och vad finner jag där?? JO, den tomma matlådan... Förbannade karlslok, äta upp min fisk! Jag fick sitta och käka hallon och grekyoggi istället. Och svära ve och förbannelse över han jag delar brevinkast med. - Hårda bud! sa Moses när han tappade stentavlan på tårna!

Det här blir hämnd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar