tisdag, september 29, 2009

Lustig dag.

Idag började vi vår nya kurs, Socialrätt 2. Detta gjordes med en mastig dag bestående av kursintro och en SoL-föreläsning ända fram till fyra... Senare i kursen ska vi ha en dag i Gävle mellan 9 och 17. Det ser jag INTE fram emot. O_o Kommer ju fan att vara helt slut efter det!

Vet inte riktigt vad jag tyckte om föreläsaren heller... på ett sätt verkade hon konstig. Rätt seg, pratade släpig stockholmska på nonchigaste viset, surrade allmänt och sa samma sak typ 15 ggr. Fast å andra sidan var det branog längesen jag skrattade så på en föreläsning. Hon var rolig på ett helt omedvetet och aningens förvirrat sätt. Men men, struntsamma. Lite nytt fick vi välan lära oss och skallen var då trött efteråt. Jag fick lifta med Cissi hem, fick världens blåsa på hälen när jag gick till Heden imorse. Vilket skit!!

Kvällen har spenderats hemma/inne. Lekt med hajar (man ska smyga fram med den och säga "dödum, dödum dumdumdumdumdum..."), bilar samt tittat på film med Skruttas. Hjälpt Cocken att laga lite mat (eller jaa, jag trädde upp kycklingbitar på spett iaf) och mest bara slappat. Nu ska jag läsa en stund till innan läggdags, lånade Stieg Larsson av svärmis. Ska ge dem en chans till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar