måndag, september 21, 2009

Hemma från dalen.

Vi har haft en trevlig "husmorssemester" i Hemsedal! Resan dit på fredagen gick faktiskt riktigt fort och väl framme dumpade vi Kattis på skidcentret och våra grejor i stugan och drog sen och tittade på "Rjukande forsen". Efter det var vi och fikade på Caféet och sen handlade mat som vi gjorde i ordning hemma och drack lite vin till. Slappade framför tv:n och la oss skapligt tidigt. Jag sov som en stock uppe i vårt lilla sovloft och vaknade upp på lördagen till fantastiskt väder och en störtskön utsikt från vårt fönster... Efter en lugn och skön morgon gick vi ut på tur och spanade in de vackra omgivningarna lite, satt och solade vid ett vatten som fick det att klia i fiskefingrarna och bara njöt av den sköna höstsolen och den fantastiska kontrasten mellan klarblå himmel, gråsvarta fjäll och all gul växtlighet. Så sjukt vackert.

På kvällen åt Lisa & jag middag på Caféet och satt sen själva hemma i stugan och drack vin och bara hade det hur lugnt som helst. Precis vad ett par trötta småbarnsmorsor behöver tror jag... Synd att Kattis var tvungen att jobba så mycket, men vi hann ju umgås en hel del i bilen iaf. ^^ Igår småregnade det hela dagen och det var ett ganska trött och slött gäng som satte sig i bilen och satte kurs hemåt. Vi stannade inte ens och åt föränn i Sälen. Väl hemma möttes jag av min älskade familj med kramar, pussar, presenter och kolhydratsnål smörgis! :o)

Jag har lagt in lite bilder från helgen på Bilddagboken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar