torsdag, augusti 13, 2009

Sommarlov!

Jomen, nu är sommarkursen examinerad och klar. Vi redovisade och lämnade in våra PM igår. När jag kom hem så packade vi bilen full och drog till Frostkilen för att tälta- trodde vi iallafall. När vi väl var framme och klev ur bilen så möttes vi av den sjukaste mängd mygg jag NÅNSIN sett! Vi försökte envist gå ner till stranden och hoppades väl att det skulle vara lite lugnare med de blodsugande små liven där, men icke! Vi bara stirrade på varann och på den hungriga ungen och insåg att det bara inte skulle gå helt enkelt. Bara att bita ihop och skynda på de 400 metrarna tillbaka till bilen. Jag höll på att få panik och grinade nästan innan jag äntligen kunde sätta mig i säkerhet i Bettan! Fulla händerna med grejer, en gnällig mygganfallen Skrutt i hälarna och armar/ben/nacke/huvud/händer s m ä c k f u l l a med mygg! -_- Usch vilken skräckupplevelse rent ut sagt!

Uttas blev ju besviken när han såg tältsovningen och korvgrillningen försvinna så det blev till att stanna till hos gräsklippande morfar och slå upp tältet där på gräsmattan... Det är så kul att campa tycker jag - man får ju se så mycket nya platser liksom! ^^

2 kommentarer:

  1. Det var ganska kul å, när vi väl satt i bilen och skrattade halvhysteriskt.

    SvaraRadera