onsdag, juni 24, 2009

Men vad faan å!

Jag har haft ont och känt mig konstig i magen rätt länge nu, tänkt att det är stress eller övervikten eller vad fan som helst. Men så igår flög fan i mig och jag provade att äta morgongröten utan mjölk - och se på fasen det vart genast mycket bättre! Men så var vi ju och käkade smörgis igårkväll och jag fick ont igen i natt... och imorse när jag gick till dagis. Men vad i hela helvete ska det vara bra för? Gå och bli laktosintolerant på gamla dar eller vadå? Nu blir jag ju förbannad, köpa svindyr mumin-mjölk (Valio) för 18 kr/liter!! -_-

Jag ska prova några dagar helt mjölkfritt nu, sen pröva att käka typ mjölk i mat, fil, smör och sånt som k a n s k e funkar. Men med min jävla otur så tål jag väl ingenting och får köpa hela jävla skiten laktosfritt. Pitt.

5 kommentarer:

  1. du har förmodligen mjölkmage! som min kära man har.. vi kör allt laktosfritt, visst det är lite dyrare men det är ju bättre än att gå o ha ont o prutta! allt finns ju i stort sett i deras sortiment nu för tiden också så man missar inget gott :D vuxna är inte "gjorda" för att dricka massa mjölk... tänk på att när man tillagar kan det gå bättre, "rå" möjlk är man oftast känsligare mot. kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja de är väl så, piss... Var å handla massa laktosfria dyra grejer igår. Vi får la si var man hamnar! :o)

    SvaraRadera
  3. aha, känner du någon skillnad nu när du vart utan en dag?? Vi har kört laktosfritt i bland efter barnens magsjukor, det funkar ;-) Men det finns väl två sorter? laktosfritt å någon halvdann sort väl?

    SvaraRadera
  4. Du kan även köpa havredryck eller sojadryck istället för mjölk, inte lika dyrt som laktosfritt och jag tycker det är gott med. /ak

    SvaraRadera
  5. Njaa, jag har för mig jag smakat sån och inte gillade det alls. Jag vill nog helst ha riktig mjölk... :o)

    SvaraRadera