torsdag, juni 25, 2009

Sommar!!

Men gud va härligt det har varit idag! Uttas och jag tog oss lite "ledigt" och drog till Runemo och mormor. Han har badat och cyklat och haft sig (glömde tyvärr kameran) och jag har solat och pluggat lite. Nu sover han, helt utslagen och jag sitter här med hettande, solbrända axlar och rygg... -_- jag är ju inte van att sola nu, har inte gjort det på säkert två år så en utvecklingsstörd amöba hade väl kunnat räkna ut att jag borde ha smörjt med solskydd... Blir till att hålla sig i skuggan nån dag nudå!

Uttas har lärt sig tuta i ett munspel idag, mkt underhållande vill jag lova... Vi satt på trappen på baksidan idag och tutade i varsitt instrument. Varpå jag insåg att min flöjt inte alls funkar som den ska efter att Skrutt använt den som slagpinne. :o( Den har hack i sig vilket gör att det inte sluter tätt med fingrarna. Men.vad.fan.också! Jag som faktiskt tycker att det är så himla kul! Och har beställt en bok och allt ju. Blev till att beställa en ny Tin Whistle från Fredmans musik, den kostade bara 170 spänn så what the heck... Jag vill ju inte lägga av nu när jag hittat nåt så roligt! Hoppas den nya kommer hem snart....

Jag har även beställt biljetter till Jerfsölif ikväll, mammsen och jag ska iväg den 3 juli och kolla på det! Mysigt, det är så himla fint på Stene Gård och på Träteatern speciellt! :o) Imorrn ska jag ringa och boka biljetter till Sägensafari som jag tänkte Thomas & jag skulle gå på. Kan vara mysigt att göra nåt sånt, bara han och jag. <3 Skrämma upp oss lite!!

Nu ska jag facebooka lite medan jag väntar på att kvällsfika lite med älsklingen som diskar och ska duscha sen. :o)

2 kommentarer:

  1. Lina på linjen: Åh, Järfsölif borde man ju gå på. Pilabrita var min mormors farmor. Men min mormor ville aldrig prata om henne, hon var en skam för släkten!
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Coolt!! Jag kan rapportera sen om det var bra!

    SvaraRadera