onsdag, april 08, 2009

Satan!!

Vaknade imorse med svid i svalget och bak i näsan. Är det för att jag var ute dåligt klädd igår tro? (eller vad tror du, Lisa??) :o( Irri iallafall, jag lättade en aning på kcal-snålheten idag och tog en rejäl klick honung i teet. Hoppas det hjälper då!

Idag står hemmastudier på schemat, jag har gått med Skruttet till dagis på morgonen vilket ger en skön kickstart på dagen tycker jag! Vi mötte Lina på linjen utanför Ljusnan, sen satt Utte och pratade om att hon skulle jobba och tjäna pengar halva vägen till dagis. :o) Ända till sjunga-lusten tog över och vi klämde i med "Var bor du lilla råtta?" så det ekade över halva Gärdet. Det kan de ha, de jävlarna.... Jag har vaknat av fylleskrål på nätterna otaliga ggr när jag bodde i den delen av stan!! Sen gick jag hem för föräldrafrulle i godan ro med chai och skink-knäckisar. :o)

Dagens irritationsobjekt: Varför skär de så tjocka skivor av skinkan i charken? Speciellt när man säger till att man vill ha tunna?? ÄCKLIGT!! Jag vill ha så tunna att man ser genom dem t.o.m i medljus.

Igår var Alex och jag in till (eller in och in, vi var ute hela tiden...) Sussie och ungarna, jag kände att jag behövde lite social samvaro när jag gick hem från dagis! De var friska nu, en jäkla familj å få magsjuka de där måste jag säga. Tar de vatten direkt från körgårn tro? ^^

2 kommentarer:

  1. Hej! Det är otroligt vad de snappar upp vad man säger, kidsen.
    Frida vågar knappt tvätta händerna längre, för det kostar pengar med rinnande vatten. Då har mormor sagt EN gång att man inte får LEKA med vattenkranen, för det kostar pengar. Shite. Hon blir nog bank-vd en dag. En snålis.
    Lina på linjen

    SvaraRadera
  2. haha ja, brukar de inte vara så här varje år!/ Lisa med långbyxor,strumpor och rejäl jacka!

    SvaraRadera