tisdag, april 28, 2009

*pust*

Usch, vad svårt det är med fokus och inspiration idag. Jag har förutom att plugga: sopat hallen (måste skaffa dammsugarmunstycke snarast!), hängt tvätt, laddat ny maskin, promenerat med mamma, handlat frimärken och deo, surfat på fb, surfat på eleven och insett att jag ej har råd, pratat med Sussie, röjt lite i rammelrummet, bloggat, satt upp 3 små tavlor i hallen osv. Fast jag HAR läst en hel del med faktiskt! :o)

Nu är pappan och hämtar Skruttas, jag orkade inte byta om (går i slappshorts och -linne...), sen skulle de på Volvo och köpa nå jäkla hjulmuttrar till Bettan. Hon skall få på sig sommarskorna imorgon!

Jag fick nyss mail från Lycknis, mina böcker var skickade! Grejt, då hoppas vi bara de hinner komma till på torsdag! Vi ska till Lisa och Ola och grilla då förresten, det är ju Valborg. Vet inte om vi har nån barnvakt så vi får väl dra oss hem tidigt. Mamma jobbade kväll både tors och fre, så alternativet är väl att vi lägger honom där och morfar får stanna hemma från kasen och passa tills mormor kommer hem. Men jag vet inte jag, hon brukar inte vara så pigg på sånt om hon inte är ledig. Ett liiiitet tecken på att man kanske borde gå ner från heltid tro?? ;o)

Nu ska jag läsa lite till innan familjen kommer hem och jag ska fixa middag: köttbullar o potatismos! ^^ Gräddsås med messmör i till Skrutten, men inte till tjocka föräldrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar