tisdag, april 28, 2009

Mamma & Skruttsommar i år igen??

Ja, jag vet ju inte än om jag kommer in på nån kurs i sommar, ju mer jag funderar desto mindre trovärdigt är det med mina kassa betyg. (jag hade fullt upp att tjuvröka, raka mohikan, lyssna på punk, trasa sönder jeans osv i gymnasiet...)

Men - kan det inte vara rätt mysigt att få en "extra" sommar med Skrutten?? Jag försöker se det positivt, för klarar oss ekonomiskt gör vi ju även fast det inte blir fett kanske.

Morgonen har redan vaknat,
ljuset som jag länge saknat
får en värld av värme komma åter.
Dagen väntar utanför
och när jag dig försiktigt rör
kan ingenting förhindra att jag gråter.

Bort över ängarna, din hand i min
springer jag fri i doft av sol och vind.
Min morgondag är inte viktig nu
vad som känns riktigt nuär bara du.

In bland träden ska vi vandra
oberoende av dom andra
fria i den värld som sett oss komma.
Se ut över äng och grönska
sätt dej på en sten och önska
be om ljus och be om ändlös sommar.

Kom följ mej bort i mina barndomsspår,
låt vinden svepa mjukt kring hals och hår.
Känn gräset mot din kind och blunda tätt
känn att det här är rätt

av allt du sett.

Låt oss ta en bit av tiden
glädjas åt varandra i den tid
som finns i minnet av en sommar.

Morgonen har redan vaknat
ljuset som jag länge saknat
väntar mig därute när jag kommer.

//Morgon vid Kungsholmen - Iggesundsgänget (vet inte om det är de som gjort den iofs...)

3 kommentarer:

  1. Lina på linjen: Hoppas det blir bra hur det än blir i sommar. Jag har hört att det bästa man kan ge sitt barn är tid.

    SvaraRadera
  2. Ja, på ett sätt skulle det kännas himla bra att kunna ägna sommaren åt honom nu. När jag är färdigpluggad och jobbar finns knappast den möjligheten längre... Jag har 0 föräldradagar kvar heller.

    SvaraRadera
  3. Lina på linjen: Ja det är surt. Man måste ju jobba typ ett år innan man får betald ledighet.

    Jag har 60-kronorsdagar kvar o ska ta ut de i sommar. Blir knappast något semester med lyx, men å andra sidan brukar färskpotatis vara rätt billigt i juli ;-)

    SvaraRadera