onsdag, april 15, 2009

Måste skaffa ny säng...

Åt Utte alltså, hans spjälis är på tok för liten och han slår i skallen helva nätterna. :o( Igårkväll hann jag knappt lägga mig innan det hördes en rejäl smäll och sen en tårfylld röst som sa: -Vill vara stora sängen... Lille Skrutt, stackarn. Så sen var det till att trängas, knuffas och försöka ligga stilla när han väl somnat. Mkt bök och stök blev det innan vill jag lova. Så min exorcism fick skjutas på framtiden, eftersom jag inte kunde vända mig hur jag ville (vilket behövs när näsan täpps igen). Jag fick ge upp och ta den förbannade vanliga nässprayen ändå. Pitt!!! Vi gör ett nytt försök ikväll.

Thomas kom hem och var sjuk inatt, har feber och ont i halsen. Så Uttas får så lov att vara på dagis imorgon när jag åker till Gävle på föreläsning. Han skulle ju vara ledig med pappan egentligen var det tänkt. På fredag är ju jag hemma iallafall. Jag får plugga undan på kvällstid så jag kan vara med Alex då. På lördag ska vi försöka komma iväg till Ikea om vi fixar nån barnvakt.

Föreläsningen imorse gick bra, fast gubben segar skitmkt i början så det blir tokstressat mot slutet. Lite taskig planering kan man säga. ^^ Intressant är det iallafall tycker jag, jag skulle gärna läsa mer juridik! Fast så säger ju jag på nästan alla kurser iofs... :o)

Nu ska jag hoppa i duschen! Baj baj!

6 kommentarer:

  1. Lina på linjen: Kan varmt rekommendera att köpa en 90 säng (vanlig) till lille skrutt. F fick en sådan (som kom från Ikea med LASTBIL) o hon sover jättebra. Hade extra kuddar o gosedjur i början. Skönt att ha en vanlig säng, o slippa vänja om till ny gång på gång. (sen ligger pappan där vissa nätter, när F vill sova med mig)
    Lycka till med näsesprejen!! Ajabaja!

    SvaraRadera
  2. Lina på linjen:
    Föresten, vi köpte en Brio vi med! F är mallig.

    SvaraRadera
  3. Vi har redan tittat på Ikeas hemsida och Alex har valt ut en röd som han vill ha, så det får nog bli den... ^^ Nässprejandet kämpar jag på med, går sisådär kan man väl säga.

    Kul att hon trivs med sittyn, vilken färg blidde det? Den finns ju i så många fina att vi hade ångest ganska länge. :o)

    SvaraRadera
  4. Lina på linjen: Blir det en mammutsäng? De är tuffa!

    Det blev en begagnad vagn, svart från Gävle. Kostade 800, nypriset i dag ligger runt 2000 om man ville ha sufflet. Och så mycket vagn åker inte Frida.
    Även hundarna gillar vagnen. Nu tror de att vi ska ut o gå två rundor, med en vagn i taget.

    SvaraRadera
  5. Öh, det jag menar var att det inte var värt att köpa en ny, även om de klart är snyggare.
    Men svart får duga. Matchar djuren.

    SvaraRadera
  6. Aha! Ja svart är ju alltid snyggt! ^^

    Nej, det blir en "Kritter", en röd! Mormor hämtar Skruttet om en timme sen drar vi till S-vall!

    SvaraRadera