torsdag, april 16, 2009

Travelling??

Man kan nästan tro att Skruttas är på resande fot, för han ligger just nu och sover i sin resesäng inne i sovrummet. En idé som hans visa mamma kläckte med tanke på att den ju är mjuk och således borde göra märkbart mycket mindre ont när han skallar den nattetid. Vi får se hur det går inatt då, förhoppningsvis får mamman (ja, och pappan med förstås!) en hel natts ostörd sömn. Känns som om det skulle behövas... jag ligger minus å det grövsta på sömnkontot efter den här veckan. -__-

Idag har vi haft en intressant och lärorik dag. En kanonföreläsare (hon hette Candice... känn på det ett tag - fler än jag som ser typ en westernbordell framför sig?) som pratade om äktenskapsbalken, sambolagen, bodelning, successionsrätt, arvslotter, arvsklasser osv osv. Jag satt faktiskt och lyssnade uppmärksamt h e l a dagen! Annars brukar jag ha en förmåga att typ fara ut genom fönstret efter ett par timmar. ^^

De ringde från dagis i förmiddags och sa att Alex var risig i kistan, så pappan fick åka och hämta det lilla Skruttet. Han verkade inge hängig då iallafall och var mest bekymrad över att han skulle missa äppelkakan de skulle få efter lunch. :o) Hans snälla pappa gjorde en liten åt honom till efter kvällsmaten istället. Han har varit precis som vanligt hela dagen/kvällen, förutom sjukt trött, så det är då ingen fara med honom skulle jag tro. Vi avvaktar imorgon och ser, annars blir det Ikea på lördag! Tjohoooooo va rooooooligt!!!! (nähä, var det de jag INTE tyckte det var att gå på Ikea...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar