torsdag, mars 26, 2009

Slutsparkat??

Utte och jag var nog ute på vinterns allra sista sparktur idag. Vi stretade iväg från mormor: fick åka på en med bort till Nefabvägen, där fick jag ta i för kung och fosterland för att ta mig över den för där var asfalten helt bar. -__- Vi stretade vidare delvis på en med och ackompanjerade av medarnas gnissel mot gruset. På Svalatäkten fick vi ge upp, de var ju harmlen dä å men va ska en göra tro?? Det var så fruktansvärt jobbigt att skjuta spark med sparklåda innehållande 15 kg Skrutt i över asfalten och han tyckte det var otäckt med gnisslandet. Vi gjorde ett litet försök med Klittavägen (lustigt namn det där...) men fick skippa även den idén då Glansabacken låg grusig och fin framför oss. :o( Det blev att streta hemåt och åka pulka o bygga snögubbe på mormors gräsmatta istället. Det var roligare tyckte Skrutten som glatt utförde lobotomi medelst en träslev på gubbstackaren... Kanske var därför munnen satt lite snett på honom?

Lite senare dök pappan upp och fick ta över pulkadragandet (då var vi ute för andra gången, efter lunch och en icke-sovning i vagnen) och sen tog vi ut Buzz så han fick röra lite på sig. Alex ville hålla kopplet så han gick strax bakom mig med öglan i handen... Jag höll självklart i kopplet jag med, en sprallig gråhund på ca 35 kg är väl inte direkt världens barnvänligaste promenadhund. Även fast han är världens snällaste så har han inte full kontroll på alla sina kroppsdelar om man säger så... och han drar aningens hårdare i kopplet än en reguljär knähund.
Skruttas satt i trappan och spanade ut efter morfar och blev överlycklig när han kom gående från bussen, tyvärr hann vi bara stanna och träffa morfar ett lite tag eftersom vi var tvungna fara hem och göra mat. :o(

Pappan ska ta ut en föräldradag i natt så Skruttas blir hemma från dagis imorgon. Jag är ju som sagt pluggledig jag med så vi ska hitta på nåt allihop. Gå ut på stan tänkte vi och fika och leta fingervantar åt Alex. Nu ska vi ta en filmkväll med Jönssonligan, jag föreslog folköl å chips till men pappan sa nej... Bäst å lyda då :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar