lördag, mars 28, 2009

Earth Hour.

Om en timme är det dags för Earth Hour, dvs WWF´s "jippo" att släcka ner världen under en timmes tid för att spara el. Ett kanoninitiativ tycker jag och det skall självklart följas på Trädgårdsgatan 18!! Hoppas ingen missat detta och att alla följer det... Det har ju gjorts väldigt mycket reklam om det på TV4, just därför blir jag chockad och besviken över detta. Bedrövligt att vara så rädd att mista reklamintäkterna under en timme och se ha mage att skylla på nåt så mesigt som ett "långsiktigt tänkande"... Bullshit!!

Alex har feber, det började märkas på eftermiddagen att han var hängig, gnällig och trött. Inget snor eller host dock, bara 39,5 på termometern. Nu sover han redan, utan kvällsfika men med "hosticin" och "abbedån" i lilla maggen. Mammas lilla gofis, han har ju nyss vart sjuk ju! Nåväl, hans far får vara hemma med honom på måndag för då har jag kursintro i Gefle. Resten av veckan kan jag ta, för jag får väl ändå inte mina böcker i brådrasket och nästa föreläsning är inte föränn på torsdag!

Nu ska jag blörja plocka fram lite stearinljus inför mörkläggningen och se gå och duscha. I ugnen står en pecannötspaj och när strömmen slås på igen ska vi mumsa på den och kika på den sista Jönssonfilmen. :o) Jag misstänker att det blir en besvikelse, men vi kan ju inte gärna svika ligan nu på upploppet heller. ^^ Jag föreslog att vi skulle fortsätta med Lilla Jönssonligan sen, får se om det går i hamn hos film-hitler.

1 kommentar:

  1. Tja! Här kommer något tänkvart som relaterar till Earth Hour: http://djurensratt.blogspot.com/2009/03/veckans-bevingade-ord-vecka-tretton.html
    Ha det gott!

    SvaraRadera