fredag, februari 06, 2009

-Vem är det som vilar egentligen..?

Pappan skulle lägga sig och försöka få Skruttet att vila i sovrummet, jag skulle plugga. Satte mig glatt och läste klart min bok efter att jag mailat ut grupparbetet med referenslistan jag gjort till alla klasskamraterna. Skulle precis till att bita i en av de engelska psykolgi-klossarna när Skrutten kommer uttassandes ur sovrummet med I-or i handen. Men ingen pappa kom, varken då eller nu nästan en timme senare. ^^ Utte tyckte nog han var väldigt duktig som lyckats få pappan att somna så han kunde mysa med mamma själv. Vi har fikat havrekakor och saft (kaffe o äpple för mamman), vikt tvätt, bytt en bajsblöja, rensat ur lite urvuxet ur byrån och nu tittar han på Filmen om Nalle Puh. Jag ska försöka smygläsa några sidor i "Social psychology" iallafall, så jag åtminstone får NÅGOT mer gjort idag. Pappan får väl sova en stund till, det kan han behöva för han hade sovit dåligt inatt.

Synd att det snöar och är allmänt grått och trist ute, annars hade vi tänkt ta en dag vid Hoberget med kälke och korvgrillning. Men men, det kommer väl fler dagar antar jag. Nä, nu måste jag försöka läsa som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar