lördag, februari 07, 2009

Varför sex?

Ja just det, varför ska ungen envisas med att vakna vid 6-tiden varje helgmorgon?? På vardagarna får man minsann lirka upp honom ur sängen vid halvsju-sju, för då vill han "oba meee".
Inte för att jag behöver bry mig egentligen, det är ju pappan som har helgmornarna, men ändå.. Jag tycker ju synd om honom!

Idag ska vi gå ut på stan och köpa "kojj" (korv), ett önskemål från Alex sen tidigare i veckan när han och jag gick förbi korvmojjen på väg hem från dagis. Sen tar vi en prommis runt Heden antar jag och ser om ungen behagar sova middag. Imorgon ska han hem till mormor och morfar över dagen, så då behöver inte vi bekymra oss! :o) Hon skulle även ha honom på fredag, så han behöver bara gå 3 dagar på dagis till veckan. Skönt!!

Nej, nu ska jag titta på Hitta Nemo med Alex. Han hade sett på Kalle Stropp och Grodan Boll imorse, det är bra - en kvalitetsfilm från förr! ^^

1 kommentar: