söndag, februari 08, 2009

Jösses!

Det har verkligen toksnöat heela natten och hela förmiddagen! Det snöade ju igår med, men inte såhär... det formligen vräker ner utanför fönstret! Tur man slipper skotta, en av de allra största fördelarna med att bo i lägenhet. ^^

Alex har åkt till mormor, hon kom och hämtade honom vid tiotiden. Jag ägnar således dagen åt nåt så tråkigt som att plugga. Jag gillar iofs verkligen den kursen vi har nu, men visst känns det ändå lite tråkigt att plugga på helgen. Fast vad ska man annas göra en söndag? Går väl knappt ens att gå ut och gå i det här vädret. Det blev ju lite dåligt pluggat i fredags med, och imoron blir det bara halvdag eftersom Ankie o jag ska åka till Anna på förmiddagen. Eftermiddagen går åt till att förbereda mig mentalt inför bokseminariumet och på tisdag smäller det! Då ska jag på ett intelligent sätt kunna diskutera boken för att få godkänt. Hur i all världen ska det gå?

Gårdagskvällen utgjorde något av ett traditionsbrott då jag och sambon faktiskt frivilligt tittade på Melodifestivalen! O__o Eller åtminstone början av den, vi ville ju se Nina såklart! Men i Kajsas anda röstade jag INTE på Nina bara för att hon kommer härifrån! (De sa Bollnäs på TV, men hon är välan från Alfta va?) Jag röstade iofs inte alls, men skulle jag gjort det hade hon nog inte fått min röst. Jag gillade inte hennes låt, hörde iofs inte resten så det kan väl hända att hon var bäst... Jag såg inte ens Alcazar där det ochså figurerar en Bollnäs-bo numera (alltså, vad har hänt? Massmedia fullkomligt invaderas av Bollnäsbor!), jag gillar inte alls Lina Hedlund lika mycket som hennes vackra och skönsjungande syster Hanna. Lina är kass tycker jag (so, shoot me!) och jag har starka minnen av henne som dryg och korkad från gymnasiet.

Nej, nu ska jag fortsätta läsa. Och ute fortsätter det snöa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar