torsdag, februari 26, 2009

Försäkringar

Vi har haft besök av en man från Folksam ikväll, andra gången vi har det faktiskt. Jag har inte varit särskilt bra på att bekymra mig om försäkringar förr, hade inte ens en hemförsäkring när jag bodde själv. Hade en på Kato bara, men sen var det väl liksom bra tyckte jag... Nåväl, här var han iallafall och gick igenom våra person- och hemförsäkringar samt diskuterade pensionssparande. Så nu har vi ett gemensamt sparkapitalkonto där det ska gå in 500 spänn i månaden och man kan flytta runt med fonder o grejer lite som man vill. Kul va??

Medan vi satt i köket och diskuterade vår ekonomiska framtid så passade Alex på att tjyv-somna i soffan. Han kan inte ha vilat nån middag på dagis idag, jag glömde fråga faktiskt. Nu sitter han nyduschad i soffan och äter yoghurt o flatbröd, iförd sin söta flanellpyamas. Jag ska strax hoppa in i duschen jag med och sen ta lite te och nån macka innan pluggandet drar igång. Jag tänkte ta en pluggkväll ikväll så jag kan slappna av nån dag sen. Skönt att lägga bort böckerna helt på helgen tycker jag. Vi ska ev hälsa på farmor i helgen och om det eviga vräksnöandet slutar så ska vi till Runemo och åka lite mer spark med. Alex tyckte ju det var så roligt!

Gud va glad jag är att det ser ut att lösa sig med mina Fortisar, var bara tvungen att skriva det en gång till... Jag tror inte nån kan föreställa sig vidden av hur mycket de har påverkat mitt (och resten av familjens) liv till det positiva! Jag älskar mina Fortisar, djupt!

Nä, kvinnan skall tiga i församlingen så nu ska jag sluta skriva och hopp into the shower istället. Hajj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar