fredag, januari 30, 2009

Slappa Fredag.

Ikväll är en sån där härlig fredagkväll. Jag har pluggat klart för veckan, vi har varit och helghandlat så vi slipper tänka på det mer, rena lakan i sängen och all disk och grejer i köket är undanstädade. Bara att slappna av och njuta av att det är helg liksom... ^^ Ibland är det bara sådär skönt att ha ett tryggt och lugnt familjeliv ändå, man har alltid varandra. När jag var yngre tyckte jag sånt verkade fruktansvärt inrutat och trist och skulle ALDRIG ha det så. Gubbe, barn och sitta hemma och ha "mys-kvällar" på helgerna. Sånt fnös jag åt och avfärdade som trams! Men nu sitter man där, tar volvon till Ica och handlar mat och hämtar ungen på dagis. Och sen TV-soffan som avrundning på en helgkväll, sen leksakerna är undanstädade och sonen lagd i säng. Nånting gott på bordet och lägga sig i skaplig tid. Och jag trivs som fisken i vattnet, det är ju så mysigt!! :o)

Såå, varför svamlar jag om detta? Jo, för att det är förunderligt att se hur livet och ens värderingar förändras på mindre än tio år! Bruden med silverormskinnsbrallor och nitbälte som varje helg söp sig full på öl och whiskey+colagrogg och bodde i en etta med skrattretande tomt kylskåp har bytts mot en småbarnsmamma med mjukisbyxor som dricker te (och säger ja och precis...) och bor i en trea med hemkokt sylt i kylskåpet. ^^ Det ni!

Nu ska jag gosa med Skrutten lite innan han ska lägga sig, sen ska jag mysa med sambon framför en film eller kanske lite xbox. Trevlig fredagkväll på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar