lördag, december 06, 2008

Lördag

Idag är det en helt vanlig lördag, började med sovmorgon för mamman som knappt fått en blund inatt. Alex började hosta igårkväll och jag tyckte det började låta skrälligt så jag låg vaken på helspänn och bara väntade på kruppanfall! Nån timme senare vaknade han och ville komma upp till oss. Då hade jag fortfarande inte sovit nåt och inte blev det så mkt mer efter det heller...
Nåväl, vi har varit ute och gått på förmiddagen, det rasade från ett träd ner på Alex i vagnen, han blev bestört och satt sen hela tiden och sa "Inte jasa alles" (inte rasa på Alex) "Inte ha söö" (inte ha snö). ^^ Var visst en traumatisk upplevelse för den stackarn.

Det blev inte en så lång prommis som vi hade tänkt då det var halt och snöade en del. På vägen hem var jag äntligen in på apoteket, det var i grevens tid för mina alvisar är snart slut. Väl hemma ville Utte varken äta eller sova middag. -__- Mamma blir så trött ibland.

Vi har hittat ett jättefint hus till salu på Hedåsvägen, ska nog åka förbi och titta nån dag. Vi blev helt förtjusta bägge två i bilderna på hemnet. Inte för att jag vet riktigt om jag verkligen VILL ha hus, men titta kan man ju... Vi trivs ju bra med lägenhet med och att bo på stan. Närheten till allt är ju mycket värd den med, om man är van det och inte har körkort. Men för Alex skulle det ju så klart vara mysigt med gräsmatta (stor tomt var det med) och ytor att leka på.

1 kommentar:

  1. det såg trevligt ut, huset! knäppt de hade ställt kyl o frys bara...(kolla handtagen om du inte redan sett det) så större ut än 75 kvm!åk o titta för det kostar ju inget, kul är det också :D helt plötsligt står man där o budar...

    SvaraRadera