fredag, december 05, 2008

Fredagskväll i sköjars...

Eller ja egentligen är ju det hemma hos mina föräldrar, men jag lånade det uttrycket en stund. ^^ I ugnen står en potatisgratäng och på spisen ska strax fläkskotletterna stekas. Mamma sitter framför datorn och Alex är i köket med sin pappa och äter ost. Han sitter även och säger "fy fan" -__- Jag blir vansinnig, hur får man honom att sluta med det?? Stöt-halsband? Aga? Hota med att kasta ut I-or? Tips mottages gärna... Nu gallskriker han för att han fick gå från bordet när han bara kastade osten på golvet, familjelyckan är komplett...

Ikväll ska vi som sagt baka peppisar, efter ungen lagt sej. Mkt att stå i innan jul... Jag ska baka saffransmuffins och koka pepparkakskola imorgon tänkte jag. Också ska det ju bakas lussekatter och vörtlimpor med, men det sköter ju cocken om.

Fasen, det är ju snart jul! O__o vad fort det går!! Och jag har två julklappar kvar att inhandla. Iofs vet jag vad jag ska ha så det går ju fort bara jag kommer ut på stan. Vi har dragit ner på klapphandlandet rätt rejält i år, kommit överens med folk om att strunta i det helt enkelt. Skönt, det är så tråkigt att köpa grejer till vuxna människor som ändå redqan har allt de vill ha. Barn är roligare!

1 kommentar:

  1. oj va mysigt d låter! me bak å stök... själv fick ja lämna in volvon idag på lagning..sukk.. skulle gå på några tusen.. känns bra så här innan jul å när man inte hunnit få lön på 2 månader.. men men inget att göra åt.. ska dränka mina sorger i lite vin ikväll :)
    Undra vem som lärt han svordomarna....hehe what goes around comes around...:)

    SvaraRadera