söndag, oktober 05, 2008

dagen efter

...känner en lätt baksmälla idag faktiskt, även fast den är väldigt lindrig. Kan ha att göra med de två glasen vin jag drack till teatermiddagen (rödtungsfilé med champangesås och kokpärer + limesorbet till efterrätt), ölen i pausen och cidern på Sportan efteråt. Funderade på att ta en Baileys mint när vi kom hem med men det lät jag gudskelov bli! Vi var inte hemma så sent, det var rätt trist med folk ute vid den tid vi kom. Vi gick hem och tittade klart på "Flags of our fathers" istället. Sen började vi titta på "Slaget vid Iwo Jima" som är typ samma film fast sett ur japanernas synvinkel. Bägge är ju regisserade av Clintan. Men, jag är ju ingen vän av japan-filmer så det blev inte så mkt tittat på den.

Thomas är och handlar frukostprylar plus till käket ikväll, jag sitter här och längtar efter mitt morgonkaffe som just nu kokas i köket. Vi ska väl ta å ringa till farmor sen och höra när vi ska hämta Skruttet, blir nog rätt sent om det passar för dom. ;) Kan vara skönt med en slappdag i soffan en dag som denna. Krypa ner under filten, titta på film och lyssna på regnet utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar