måndag, mars 29, 2010

Ujuj...

Åh, vad trött mammas lille hjärtegryn var imorse... Första väckningsförsöket resulterade i en vändning in mot väggen samt tillhörande ihopknölning (så man kanske inte syns). När jag klätt mig knäppte jag på TV:n med Dora utforskaren som lockbete och gjorde en reboot och se - då lyckades det! Men det hördes missnöjda klagoljud om att det var "för mycket ljus" i vardagsrummet..... fick dra ner persiennerna för att han skulle kunna ta bort I-or från ansiktet och sluta nysa (som om det var strålande sol rätt i ögonen på honom eller nåt). Sen följde en låååångsam omklädning och tandborstning. Men men, vi kom till dagis i tid innan det var färdigt iallafall och det är väl vad som räknas i slutänden ändå.

Vädret såg ju verkligen mindre upplyftande ut, och gör så än, snön fullständigt vräker ner. Jag försöker blänga surt på de grå molnen, men de låtsas som ingenting och fortsätter sprida sitt vita, kalla träck över den stackars pinade världen. Som om vi inte hade fått nog av den varan tidigare i vinter! Måste nog koka mig lite kaffe för att värma min frusna, sura själ lite. Då får jag ju halsbränna, och det kan ju pigga upp vilken gråtrist måndag som helst det! Funderar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar