torsdag, januari 21, 2010

Inskrivning

Jaha, så är man inne i vecka 12 då. Det skall ju visst vara nåt slags magisk gräns det..... Själv slappnar jag nog av riktigt först när jag har en liten skrikande bäbis i famnen. Inte ens då förresten. Jag läste nånstans att det att skaffa barn är som att leva resten av sitt liv med en laddad revolver mot tinningen. Det stämmer nog rätt bra det, finns massor av saker att våndas och oroa sig sjuk över känns det som.

Idag har vi iallafall varit till MVC på inskrivning. HB, Bltr och blodsocker var allt ok. :) Vikten är ju en annan fråga det..... Men nu har jag änteligen slutat vämjas av matlukt så nu kör vi glatt igång med LCHF igen! Så nu ska nog viktproblemet lösa sig rätt bra. BM önskade sig att jag skulle stå rätt stilla fram till slutet av grav. Vi satsar väl på att försöka göra henne nöjd då! Jag har lagt av med Fortodolen nu, mår rätt bra i värken faktiskt. Räcker bra med alvedon vid behov. :o) Skönt det! Nåt bra ska man väl ha. Däremot känns det ibland som om en viss grad av foglossning börjar smyga sig på. Känns ju mindre skrattretande det, men sista dagarna har det varit lugnt med det så jag håller tummarna (och bäckenet) för att det bara var något slags högst tillfällig släng av denna åkomma jag kände av.

Nu håller löjliga familjen på och dansar till Peps Persson "alldeles lagom".^_^ Vilka tokar.... Skrutten skall väl snart krypa till kojs och jag ska ta mig en dusch med min nya, goddoftande tvål. Sen vettefan om det inte blir en till Wallanderfilmjävel. Eller om man skall ta och spara dem till helgen....? Och göra sig en gooood lchf-glass till kanske. :P

Imorrn måste jag nog plugga, trots att de andra två är lediga. Börjar by kurs på tisdag, så det finns en del att göra. Iofs har jag bara fått hem en enda bok än (må de övriga behaga ramla in imorgon!), men den är ju på utrikiska så det tar ett tag att läsa den..... -__-

Nej nu: head for the shower! Puss hej....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar