fredag, januari 22, 2010

Headache

Usch och fy vad de första dagarna utan kolhydrater är jobbiga tycker jag, huvudet känns som om det ska sprängas och det hjälper knappt ens med alvedon. :( Snacka om det går fort att bli sockerberoende igen, min kropp s k r i k e r efter kolhydrater NU! Och snabba såna helst..... Men icke, sa jag och gav den istället ägg och bacon till frukost. Och nu en kopp kaffe med vispad grädde i. Varsågod och driv dig på fett istället, kära kropp. Nu finns inget att skylla på längre, nu är det såhär det får bli. (Fast det är klart, liiiite mer helgfuskande än annars blir det nog nu. Jag kan ju inte räkna med nån viktnedgång ändå liksom.....)

Idag sitter jag instängd i sovrummet och pluggar, som vanligt de långlediga helgerna. Pappan ville åka till kälkbacken och grilla korv och åka. Men det ville inte tråkmånsen Skrutten minsann, han ville hellre vara hemma. Knasig unge det där ibland, sen får man dåligt samvete om man INTE hittar på nåt skoj! Men det andra förslaget: åka till Enas nappade han direkt på. Så lite lugnt blir det kanske här idag ändå, bara de nu får tag på besöksmålet vill säga.

I helgen blir det massa kalasande. Imorrn fyller Tindra 2 år så då blir det fika för släkten och på söndag ska Theo ha sitt aningens försenade barnkalas. Då får visserligen inte vi vara med, och tur är väl kanske det så man slipper inledas ännu mer i frestelse. Det behöver nämligen inte jag, jag kan gå själv! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar