torsdag, november 19, 2009

Morrn da!!

Imorse vaknade Uttas redan klockan halvsex.... -__- Han somnade om efter att ha fått nappen, men jag fick ju ingen napp inte. Följaktligen låg jag istället och vred och vände mig fram till det var dags att kliva upp. Det var ju en skojig start på dagen vill jag mena. Nu sitter jag här och slappar innan det är dags att gå ut till Shellmacken där snälla Katrin skall hämta upp mig för avgång till Heden och föreläsning + gruppträff. Jag ska strax ta och packa skolväskan med böcker, pennor, matlåda, vattenflaska och andra förnödenheter, men orkar inte resa mig riktigt än....

Hoppas vi får vår gruppuppgift klar idag, vore himla skönt att kunna släppa den ett tag och istället ägna sig åt den individuella. Såg filmen vi ska skriva den utifrån igår iaf "Vi som överlevde Rågsved". En dokumentär om ett gäng ungdomar i Rågsved som typ mitten av 60-talet knarkade och söp som attan i "slänten". Alltså, de bara samlades i en slänt alla ungdomar och drack mellanöl (som det hette då) och rökte hasch. Föräldrarna fattade noll, vad visste man om sånt då? Det blev rätt illa och många många av dem dog senare i sviter av tyngre missbruk osv. TV har följt dessa ungdomar lite då och då under åren och nu var det alltså den senaste dokumentären om dem, som vuxna. Intressant, men tragiskt hur det kan gå för folk.... Fast de vi ska skriva om, de som så att säga överlevde var ju hoppingivande att se! :o)

Nu ska jag hänga I-or på tork, han har åkt "tättmahiiin" efter ett dopp i leran utanför dagis. Skrutten lovade mig imorse att vi ska göra ett allvarligt försök att sluta med blöjor i helgen. Kan till stor del bero på att jag lovade att om han gör det så får han den stora radiostyrda Rorri Racerbil som han drömmer om.... Så lågt har jag sjunkit. Jag mutar min egen son för att slippa blöjorna. So shoot me!!

1 kommentar: