lördag, september 05, 2009

En sån Skrutt-dag!

Idag har Alex nog haft en riktig kanondag! Mamma drog med mormor till E-center och han fick vara hemma med pappsen. En tur på stan med en tur i Snoddaståget och ett besök på Biggans, det ni! Och som om inte det vore nog så hanns det med ett (iofs snabbt) besök på lekparken nnan det var dags att gå hem och möta mamma & mormor som kom hem fullastade från sin shoppingrunda: Kungen!! ("Cars".... mkt efterlängtad...), garage (även det efterlängtat...), cars-stickers, bok med räkneträning, en plasthaj, potträningsblöjor (inte riktigt lika kul kanske) och en massa skoj från barnmatshyllan i form av smoothies, fruktbägare och dricka (jag gillar semper, det är osötat istället för festis o skit). Ungen var i extas när han körde med alla sina bilar, mest Kungen!, i nya garaget. Lille Skrutt... det är så himla lätt att glädja honom, och framförallt väldigt kul! :o) Att sen både mormor och Bobbo var på besök på eftermiddagen spädde väl på glädjen. Så det var en mycket trött Skrutt jag stoppade i säng för ett tag sen, han somnade nästan innan jag läst klart saga.

Jag shoppade ju lite åt mig själv med: en lilaluvis med svarta blommor på (fick av mormor), hårmousse och -spray smt lite lchf-vänlig mat. Linfrön och sånt. Imorrn ska jag nog prova baka Oopsies, det är ett slags bröd som vi får äta! Blir det gott lägger jag väl ut receptet, min veggieblogg ser annars ut att dö en stund. lchf och vegge går icke särskilt bra ihop tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar