torsdag, juli 02, 2009

E de lim??

Precis när jag tagit fram snyggt svart papper, pennor, skrivit ut en rolig bild på Alex, ritat en äppelblomskvist och haft mig så: upptäcker jag att vi inte har nåt lim hemma. Inget. lim. hemma. Hur kan det vara så?? När j a g ska vara pysslig och kreativ?! Nåväl, jag fann mig ganska så snabbt och satte fast bilderna med klistermärken istället. Det vart inte lika snyggt men det funkar ju. Jag HADE ju kunnat springa ut på stan och snabb-köpt lite lim men orka då. Jag har inte duschat än, har inte linserna i och jag orkade faktiskt inte. Så var det.

Men nu ligger det "fina" Glad Sommar!-kortet i hallen, tryffeln står i kylen och allt är redo för att vinka av dagis för sista gången på sju veckor!! Uttas ska ha "sommarjov" och bara vara hemma med sina föräldrar och ha det mysigt.

Nu ska jag hoppa i duschen så jag är redo när Ankie är klar på stan och hämtar upp mig. Vi ska sitta på hennes altan/gräsmatta idag och göra klart åtminstone första uppgiften. Skööööönt att få det avklarat äntligen. Heppåer!

3 kommentarer:

  1. tips från pysseltjejen: äggvita är apbra lim! najs med sju veckor sommarlov *avis* en dag kvar till semester...kram

    SvaraRadera
  2. Smart! Tack för tipset, ska prova det vid näsrta lim-kris...

    SvaraRadera
  3. Ja det var jag som skrev det förra alltså... Krånligt med flera bloggers i familjen!

    SvaraRadera