lördag, juni 20, 2009

-Vad fåglarna??

Inatt har vi hört en massa märkliga krafsanden på fönsterbrädan, fågelfötter som hoppat ikring och lite spridda kvitter. Tänkte inte så mkt mer på det, men imorse när jag vaknade vid niotiden så höll det fortfarande på... Blev irriterad och lättade på rullgardinen för att se vad fan det var frågan om!?


Gissa om jag blev chockad när jag möttes av detta:

Ja, ni ser rätt: ett fågelbo på vår fönsterbräda!!! Det satt en björktrast däri när jag kikade ut. Kändes lite hemskt att behöva putta ner det fina boet som de kämpat med hela natten/morgonen, men vad faan skulle jag göra? Kan ju inte ha fågelungar i fönstret! Det var ju liksom inte ens utanför fönstret, utan halvvägs inne i vårt sovrum!! Nog för att jag gillar fåglar, men jag har mina gränser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar