fredag, juni 12, 2009

-__-

Idag lider nog hela familjen på tredje våningen av en viss trötthet tror jag. Uttas vaknade vid två (såklart - eftersom hans föräldrar dristade sig till att sitta uppe och titta på film ända till klockan var över tolv, vilket är i det närmaste oförlåtligt som småbarnsföräldrar), han kom över till oss och var ledsen för han var snorig... Efter lite torkande och nässprayande så låg han irriterat bredvid mig (näääära!) och försökte sova. Jag med. Det gick inte så bra för nån av oss skulle man kunna säga, jag vet inte hur länge vi låg sådär och vred oss och lyssnade på spridda studentvrål ute på stan. Jag var tvungen gå upp och dra igen fönstret för att slippa de tidiga morgontimmarnas skatriksdag strax utanför vårt fönster innan vi somnat iallafall. :o( Pappan låg med ryggen till på sin kant hela tiden, jag tror han lyckades sova åtminstone. Kan ju vara skönt om en av två föräldrar är pigg nog att kliva upp med morgonpigg Skrutt! Ibland önskar jag nästan vi hade ett sovrum till ändå, skulle kanske vara praktiskt om en kunde lägga sig och sova ostört vid stöknätter... det kommer ju alltid en dag därpå som ska orkas med.


Några tänkvärda ord såhär på fredagen: "Den som har ett varför att leva för, kan utstå nästan varje hur." /Nietzsche

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar