fredag, maj 22, 2009

Äntligen fredag

Nu har fredagskänslan infunnit sig även hos mig. Skolböckerna är undanlagda och köttfärsen som ska bli tacos ligger på bänken och tinar. ^^ Vi ska snart ut och åka lite bil, försöka få Uttas att sova en stund samt handla lite förnödenheter. Jag har packat kryssningsväskan (förvånansvärt vad lite saker man behöver för ett ynka dygn!), grubblat på skor, funderat ut vad jag ska ha i matsäck osv. Ikväll ska jag kika på kontot så jag har tillräckligt med pengar, ringa Sussie, fixa mackor och packa klart. Sen bär det av, jag börjar bli sjukt nervös! Min båtskräck sitter ju i, men jag tror jag måste komma iväg och se att det inte är nåt farligt! Det kommer inte att bli nåt Titanic med isberg, flytvästar & livbåtar som inte räcker, finfolket först och "närmare gud till dig"... (jag har övat in den för säkerhets skull!)

Apropå gud så har vi fått våra bekräftelser på att vi gått ur svenska kyrkan idag, det gäller ju även Alex eftersom han är odöpt. Så nu är vi en lycklig liten hedningafamilj! :o) Frid och fröjd och svarta mässor och människoblot på balkongen! Ingen mera kyrkskatt och inge fina kort från kyrkan när vi fyller 40. -Can live without it!




2 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen! Jag har tänkt att gå ur så länge och nu kom jag på det och skrev äntligen ut blanketten. /ak

    SvaraRadera
  2. Men vad bra att man här i sin blogg kan uppmuntra fler ateister att ta steget fullt ut och leva hedningaliv! ^^

    SvaraRadera