söndag, april 05, 2009

-Iiiiioooouuuhhh!!!

Vi har just varit upp (ja vi bor i källaren, i ett rum utan fönster) och ätit frukost på vandrarhemmet. Den var finemang, synd bara att vi fick den förstörd av typ den lortigaste, äckligaste människa jag nånsin sett!! (och då har jag ändå jobbat inom äldrevården i 6 år) Hon var inte särskilt gammal, yngre än oss iallafall, och med ett hår som var så in i bomben fett att det såg nytvättat ut! O__o Stripigt... luktade ve & fasa låååångt omkring henne kan jag lova. Inrökt och smutsigt. Nu får jag säkert skit för att jag klagar på en stackars människa som kanske mår dåligt, men va faan. Vem vet INTE att det hör till normaliteten att åtminstone tvätta sig varannan dag då? Och mår man så dåligt, vad gör hon då här isf? Jag var millimeter från att kräkas upp äggmackan jag hade. Usch, nu ska jag gå och duscha så inte jag börjar lukta lika. ^^

Sen blir det att åka till Medborgarplatsen och gå på BIO!!! Få se nudå om jag gillar Stieg Larsson nåt bättre som film, boken tröttnade jag på efter första kapitlet minns jag.
Gött att kunna få poppisar till filmen här, det får man ju inte hemma... (eller får och får, man får väl betala dyra pengar antar jag). Skall bli spännande att gå på bio i Sthlm, se om nållåttorna sitter stilla när de se på bio i alla fall... Annars springer de ju konstant! ;o)

Undrar hur det är med Skruttas? Igårmorse sov de (!) när Thomas ringde efter nio. Han och farmor tar det lugnt de... ^^ Sen skulle de ut och titta på Mathilda och Anders som anglade på sjön, så han hade nog fullt upp Skrutten. Hoppas vi hinner träffa honom nåt ikväll, det blir långt att vara ifrån honomsåhär länge. Mamma saknar sin lilla go-fis....

Ja, förresten - jag skulle kanske skriva nåt ord om konserten med... Den var kanon! Föruto att de svävar iväg i evighetslånga solon och (i mina ögon) onödigt instrumentkliande... De körde massor av bra låtar och de är ju fulla av sjuk humor och tokigheter vilket förhöjer upplevelsen än mer! :o) Go danish!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar