tisdag, mars 10, 2009

Nästa!!

Igårkväll började Alex hosta sån där typisk förkylnings-skräll-hosta, det har bara blivit värre och värre under natten och nu rinner snoret med... *suck* Pappan stannade hemma från jobbet eftersom han tyckte att jag inte var tillräckligt frisk för att ta hand om en sjuk Skrutt idag. Det har han nog rätt i då mitt huvud känns väldigt nära sprängningsgränsen. Jag sitter inne i sovrummet och försöker läsa så mycket jag orkar iallafall, tentan kommer ju ändå om 2 veckor så jag har knappast nåt val.

Tittade på TV igår, Familjen Annorlunda och Spårlöst. Mkt gripande det sistnämnda, men förstod någon varför systern prompt skulle stå bakom den jäkla väderkvarnen när de skulle träffas?? Bra program idé det där iallafall, hjälpa folk att hitta sina saknade släktingar. Fin tanke, även om det självklart kommersialiseras.

Det går en reklam för "Bubbelroom, Sveriges mest växande klädsajt" på TV nu, om man beställer nu får man en "give-away".... Vadan detta engelska ord? Give-away, varför inte gåva eller present??
Fast vem är jag att klaga, som slänger in engelska ord lite här och var, ofta även felstavade med flit? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar