måndag, mars 16, 2009

Jaha

Idag har som sagt dagis stängt för planeringsdag, så Skruttet är hemma med sin mamma. Pappan har jobbat inatt så han sover. Alex tittar på Cars och jag har diskat, tvättat och plockat lite. Även försökt hinna läsa nån sida i psykologiboken. Nu kokar jag kaffe och ska väl börja packa väskan med grejer som skall med till skolan. Alex och jag ska till Heden på grupphandledning. ^^ Undrar vad han tycker om det? Jag hoppas verkligen att det går bra så jag slipper knata därifrån i panik! Jag hoppas även på att han sover en stund när vi ska gå hem, det var så himla mycket skönare igårkväll när han hade sovit middag. Iofs var ju Bobbo här med och då är han ju alltid lite gladare med.

Vi var ute igåreftermiddag, gick bort till "Vågens fåglar" och matade dem med korvbröd, tunnbröd och Pommes strips (Alex ville ha med sina lunchrester till fåglarna...), mysigt och vårkänsleskapande! Även fast vägen runt Vågen fortfarande var bra snöig och dan. På vägen härutanför var det nästan helt bart! Underbart att se lite solvarm asfalt och vattenpölar! Alex tyckte det var mäkta roligt att plaska i pölarna med... Tur att de fodrade stövlarna sen i höstas fortfarande passar. Nu behöver vi bara ett par ofodrade stövlar, ett par galonbyxor att ha hemma och ett gäng fingervantar så är vi rustade för våren! Skrutt-mässigt alltså... :o)

Nu är kaffet klart så jag skall ta en liten kafferast sen packa väska och fixa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar