lördag, mars 14, 2009

Icke sova!!

Vi har varit ute och gått med Skruttet i vagnen ett bra tag, men inte sjutton skulle han sova inte... Vi hann runt Vågen, Scandic, in på Lidl och tillbaka innan vi insåg att det inte skulle bli nåt. Vi lämnade av Lidl-fynden hemma och ringde Bobbo istället. Han var hemma så vi gick dit och fikade lite. Taskig-tajming-Skrutten blidde dock nödig såklart bara för att vi inte hade någon extra blöja med... Bara till att knalla hem och byta det. Nu ligger han i soffan, tittar på Micke & Molle och ser MYCKET trött ut. :o( Jojo, det passar sig nu när oljepriset har stigit!

Cocken gör maräng i köket, verkar som om han har tänkt sig en Pavlova tills ikväll. Hur grekiskt är det på en skala? Det är väl Australienskt om jag inte missminner mig... ^^ NÄR skall vi ha den australienska veckan tro??

Jag har fått fullständigt fnatt - i en låt! Den här, alltså den är så fantastiskt skön! Och alla ni som tycker Slipknot är bara skrik-musik... killen KAN sjunga även "riktigt" och han gör det med en känsla sällan sedd i den "riktiga" hårdrocksvärlden. (Dit Whitesnake och Scorpions och andra ballad-bräkare inte räknas...) Jag är helt kär i låten, även fast den kanske är aningens sorglig för årstiden. Men vad gör det??

Inatt vaknade Utte och hade kräkts lite, för att han hostat så förbannat antar jag. Vi var på Apoteket och jag köpte hostdämpande medicin till honom. Måste ta det till natten, för det här funkar ju inte! Han hade ju legat med håret i det där kladdet på kudden så det blev ju duschning, omklädning och hela kitet inatt. Allt ackompanjerat av hysterisk gråt och ynkliga uttalanden om "ooooba" (sova). :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar