måndag, februari 02, 2009

:o)

OJ, vad det har gått bra idag!! Vi var faktiskt oerhört fokuserade på vår uppgift och fick verkligen jättemycket gjort! Vårt enda problem just nu är att vi har FÖR mycket text... Alla har fått i "läxa" att skära en del i sin text. Vi ska träffas igen på torsdag och förhoppningsvis göra det klart då. Kan vara skönt så man kan koncentrera sig på bokseminariumet vi har den 10:e och salstentan *ryser* den 25:e. Vår första salstenta, den är mestadels fokuserad på de två engelska tegelstenarna på engelska. Det blir inte det lättaste skulle jag tro...

Nu ska jag sätta mig och läsa klart papper inför föreläsningen imorgon sen ev börja med en bok. Fast det kanske får vänta till efter Utte lagt sig. Så kan man ta sig lite kvällsfika och mysa lite till. ^^ Vi skulle göra Vietnamesisk auberginewok ikväll, men den blev inte alls god! Så kan det gå när man provar nya recept, allt blir ju inte lyckat tyvärr. -__- Det fick bli hastigt stekta hamburgare istället. Lite väl mkt kalorier för mig, men det funkar ju i nödfall.

Idag retar jag mig på: Folk som säger "en bit mat". Hur ofta äter man EN BIT mat?? Väldigt få maträtter går att lägga upp i en bit. Och även om det gör det (paj, lasagne osv) så äter man den ju ändå i flera bitar (tuggor). Ett helt vansinnigt uttryck, och fult är det också! Sluta omedelbart använda det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar