onsdag, februari 25, 2009

Lunchdags!

Har hunnit läsa riktigt mycket på förmiddagen, den var faktiskt ganska lättläst den där boken. Och det jag läser om: utvecklingspsykologi är oerhört intressant! Fast man får lite smått panik att man inte ska klara av att uppfostra Alex rätt eller inte låta honom utvecklas på rätt sätt etc. O__o Men men, det blir säkert människa av honom med!

Nu står mina lunchpotatisar i ugnen och jag har diskat lite, röjt undan på diskbänken, dammtorkat lite i köket samt satt igång en tvättis. ^^ Gäller att vara effektiv de stunder jag sliter mig från böckerna. Jag vill ju hinna så mycket både med mig själv, skolan, hemmet och Alex. Nånstans däremellan skall samborelationen även hinnas med att skötas om. Tur att Skruttet somnar tidigt på kvällarna! Det är väl mycket därför jag vill försöka bli bättre på att hinna städa, tvätta osv på dagtid så man får mer tid tillsammans på kvällarna. Men jag har så svårt att släppa böckerna när jag väl kommer igång...

Imorse hade vi faktiskt levande ljus tända till frullen! Höjde mysfaktorn lite, då det var allmänt grått och trist ute. Till detta avnjöts de nybakta polarisarna som nu fyller upp halva vår frys efter Cockens bak-frenesi! (självklart i återanvända brödpåsar!)

Jag hade så ont i ryggen idag att pappan fick skjutsa avkomman till dagis. Alex favorit-fröken var där, så han hade knappt tid att krama pappan hejdå. Han är helt galen i tjejer den där lille herrn alltså... Var skall det sluta?? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar