onsdag, februari 04, 2009

Halvtid

Sisådär, efter en lunchpaus och dagens andra kopp kaffe (anar jag en viss smygökning i min kaffekonsumtion?) har jag dragit igång med läsandet igen. Det blir rätt segt att bara sitta och läsa en hel dag. Jag önskar nästan jag hade nåt annat att växla med, men det får bl såhär idag. På fredag är/blir jag förhoppningsvis klar och kan börja skriva på "frågorna" till seminariumet istället.

Idag är det äntligen lite mildare väder, det vara "bara" 10-11 grader imorse när Alex och jag klev upp. Hade vi vetat det hade vi ju kunnat kliva upp lite tidigare så hade vi kunnat gå till dagis istället. Men jaja, imorgon tänkte jag han kunde få sovmorgon och gå med mig när jag ska till skolan till 9:30. Kan vara skönt, han är oftast så trött på morgnarna nu. Han har även de senaste två veckorna inte varit så glad att gå till dagis. Det är en kille där som är ganska stökig som Alex verkar vara lite rädd för. Inatt drömde han till och med om honom. Stackars min lilla Skrutt, lejonmamman vaknar i mig och jag vill skydda honom! Han är ju så känslig och försynt min lilla älskling, men just därför måste han ju lära sig att säga ifrån och konfrontera. Jag har inte frågat fröknarna nåt om hur det är med det där. Vi får se om det blir värre, nu går det ju att försöka prata om annat så glömmer han liksom det där. Imorse pratade han om en av de större flickorna som går där, att han skulle leka med henne och så flinade han alldeles generat nästan. Tycker du hon är söt? Frågade jag. "Jaaa... Abanna (Havanna) är ööt.." sa han då, min lille tjejtjusare. ^^ Tur att det finns nåt som lockar där då.

Nu ska jag fortsätta, har kommit över halvvägs i boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar