onsdag, januari 21, 2009

Vår?

Det töar ute, droppar från taket och himlen ser sådär ljusgrått våvinteraktig ut. Bara det tidiga mörkläggandet som får en att inse att det ÄR vinter än! Och så avsaknandet av fågelkvitter kanske... Annars är det nästan så man kan gå och få vårkänslor mitt i januari! ^^ Det är ju inte fel iofs...

Jag har läst flera kapitel i min bok nu, behöver en liten paus - och vad kan då passa bättre än att blogga lite??
Jag har just druckit dagens första och enda kopp kaffe. Det är riktigt skönt att inte vara beroende av denna dryck längre! Jag njuter så himla mycket mer av varje kopp nu än när man satt där med huvudvärk och pimplade i sig kopp efter kopp för att ens komma till liv varje morgon. Nu tar jag en kopp när jag är sugen, unnar mig Zoegas färskmalda kaffe och känner mig allmänt lyxig. Helt utan kaffebröd, märk väl! Kaffet räcker liksom.

Imorgon ska jag till Sussie på eftermiddagen. Tänkte plugga fram till ett typ, sen gå dit så vi hinner snacka lite skit och umgås innan det är dags att hämta Skruttet på dagis. Skrutten har för övrigt hållt mig sällskap i sängen även inatt... fast det var lugnt iallafall. Inget gråt och tandagnisslan men väl varmt och bökigt. Han far runt så mkt när han sover och vill gärna ligga nära mamma och mysa. -__- Jag är ingen "Cuddly-sleeper" utan vill ha space när jag sover så sömnkvallan blir ju därefter tyvärr. Men snart är det helg och jag får sovmorgon. På söndagen blir det förhoppningsvis en lång sådan efter tjejmiddag med öl och grejer. ^^

Nu ska jag fortsätta läsa. (kort paus, men den fyllde dock sin funktion!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar