tisdag, januari 27, 2009

Vår miljö...

Som ni ju alla vet så är vår miljö i fara! Därav mitt beslut att anamma antiköphysterin detta år! Jag har ju redan lagt upp en lista på saker det inte gäller,

här kommer en på VAD det gäller:
-Smink. Jag har redan massor, mer än jag behöver!
-Smycken. Har massor, kan göra själv om jag skulle vilja ha nåt särskilt. (om jag har materialet hemma vill säga.)
-Kläder. Har det jag behöver, så förutom kris-lägen är det stopp.
-Böcker, skönlitteratur och kokböcker typ.
-Tidningar.
-Dataspel, har säkert hundra som jag inte ens spelat.
-Inredningsgrejer, typ ljusstakar och tjafs.
-Köksgrejer.
-Godis och tuggummi. Ska jag ju inte ha för vikten heller så...
-Burkar och flaskor som jag inte behöver.
-Barnkläder bara för "att de var fina" typ. Växer han ur så köper jag ju såklart...
-Roliga saker som inte är nödvändiga.
-Dra ner på sms, mms samt mobil-surf. (ja, jag fick nyss mobilräkningen...)
-Nagellack. Jag har tillräckligt för att klara mig resten av livet, typ.

Ja, det är väl allt i princip. :o) Jag ska även införa en miljöförändring varje vecka tänkte jag.

Miljölöfte, vecka 5: Börja med pappersinsamling igen!
Vi slutade förr för att vi inte hade nånstans att ha det där Alex inte hittade den och rev ut allt över hela lägenheten. Nytt försök nu, liten kasse som töms varje vecka. Hoppas han kan låta bli nu... Jag har gömt den i torkrummet. ^^

1 kommentar: