söndag, januari 18, 2009

Söndag

Idag är det en sån där, en sån som jag inte tycker om - en typisk grå tråk-söndag!!! Vaknade tiiiidigt imorse (helt utan att behöva eftersom Utte var hos farmor) med en hejdundrande huvudvärk. Jojo, så går det!! Man mår som man förtjänar! *hurtfrisk och äckligt förnumstig* Jag kravlade mig upp, tog en alvedon och drack ett rejält glas vatten och sov sen vidare till halvtio typ. Då gick jag upp och knaprade rostmacka och drack apelsinjuice framför TV:n. Farmor ringde och sa att de skulle komma med Alex redan då.... Så det var bara att rycka upp sig och städa undan det värsta. Som tur var så ville han självmant gå och vila efter lunchen så han och jag hamnade i sängen där vi bägge somnade. Vet inte vem som var snabbast... ^^ Tur det, för vi fick väcka honom tidigt så vi hann ut och se Team Hanna på Tingshustorget. Plus BUO som skulle tuta och jävlas, och Olle Nelson String som skulle babbla. Kallt blev det, men bra var de! Jag kan knappt fatta att de är KVAR och att Wells åkte ut! Helt lovely, go team Hanna!!! Nu ska vi vinna!!!

Efter det gick vi hem och kurade ihop oss under en filt. Bobbo kom över och vi beställde pizza som avnjöts framför bandy-VM. Sverige spöar Finland. :o)

Nu ska jag plocka och dona lite i köket samt förbereda inför dagis-start imorgon. Har börjat packa en kasse med extrakläder som ska lämnas där. Ska ta och ställa in strl på lekhjälmen med. Jag ska plugga imorgon, äntligen en ensam pluggdag! (Nej, jag är inte misantropisk men det blir liksom mer gjort när man inte lockas att umgås med familjen istället) Hoppas bara boken kommer imorgon. Annars blir det trist, jag vill ju helst läsa in mig till föreläsningar. Annars mår jag dåligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar