söndag, januari 25, 2009

Pust...

Hemma igen efter barnkalas, snökaos (det har kommit minst två decimeter under dagen), kebabhämtning osv. Alex har kommit hem från farfar, bra för jag började få extrem skrutt-abstinens!! Bobbo hälsar på och sover i soffhörnet som vanligt... vår lägenhet måste vara sövande?! Är det den höga höjden tro? ^^

Imorgon är det schoolgirltime igen. Föreläsning + grupphandledning. Typiskt att det ligger på lediga måndagen. Jag skulle ju vilja vara hemma och Skrutt-mysa jag med! Hmpf, förhoppningsvis blir det inte alltför sent på eftermiddagen.

När vi gick från vår skräpfyllda bil var det en gubbe med en sån där minitraktor-wannabe som plogade snö. Han körde surt, hördes på motorljudet och syntes på rörelsemönstret liksom att han var på dåligt humör. Han kanske var bakis och hellre ville ligga hemma och moffla chips framför VM-finalen i bandy? Vi är ju världsmästare numera! (Hur man kan kalla det VM egentligen när så oerhört liiiiiten andel av världens länder faktiskt är med...) Och ja - lagkaptenen är från Bollnäs! Vi håller på att ta över världen vi Bollnäsbor!! :o) Vi sjunger i kör, spelar bandy, flashar muffen i tidningar, gråter ut om vår övervikt och alkoholproblem i Aftonhoran, spelar rock i radio, medverkar i "100 höjdare", mal ner folk i trädgårdskvarnar på film, sjunger Flottarkärlek i Hylands hörna... -You name it!! Det finns en Bollnäsbo för alla liksom!!
Hmm, hur hamnade jag här? Jaja, skitsamma. Nu ska jag gå och börja natta Alex. Han är ju ändå den bästa Bollnäsbon som finns!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar