torsdag, januari 22, 2009

Kön och genus

Jag sitter och läser den nya boken som jag fick hem på posten idag. "Psykologi och kön". Mycket intressant läsning måste jag säga, alltså jag skulle kunna hitta hur mycket som helst som jag skulle vilja läsa vidare i. MÅSTE hitta bra sommarkurs/-er till i sommar! Undrar om jag orkar/hinner med nån distanskurs på sidan om nu med? ^^ Näe, förmodligen inte... men allvarligt talat - det här med psykologi och socialpsykologi fängslar mig verkligen! Jag längtar verkligen till varje föreläsning nu och att läsa kurslitteraturen känns som rena nöjet. Tänk om det hade varit så i gymnasiet! Vilka betyg man skulle ha haft...

Mammsen har nyss varit här en stund, hon hade med sig en present till Alex. Jättesöta Bu & Bä- mjukisfigurer. Alex absoluta bok-favoriter hade funnits att beställa som små dockor från hennes bokklubb! Utte kommer att bli såååå glad skulle jag tro! Tänk vad han ska leka och prata med dem som han gör med Nasse och Nalle Puh.

Nu ska jag fortsätta läsa i min bok, undrar om jag ska väcka Thomas? Han har ju jobbat sista natten och borde inte sova så länge men han somnade ju sent imorse... Jag väntar ett tag till kanske, huvudsaken han hinner montera ihop stolarna innan det är dags att hämta på dagis! Jag har insett att jag inte har tid att hälsa på Sussie idag, vill hellre vara väl inläst imorgon känns det som. Jag kanske kan kika in en stund efter skolan imorrn istället. Då fyller ju Tindrisen ett år! :o) Fika på söndag, hoppas alla håller sig friska nu så vi kommer iväg! Vi missade ju Theos kalas pga kalici-helvetet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar